15 de Juny
Una sèrie de conferències sobre la dramatúrgia russa; història i teatre
““El ball de màscares” o el comiat del romanticisme”
15 de Juny
Una sèrie de conferències sobre la dramatúrgia russa; història i teatre
““El ball de màscares” o el comiat del romanticisme”
15 de Juny
Horaris:
18.00 – 19.30
Telèfon:
+34 691 15 39 83
Direcció:
Carrer de Josep Anselm Clavé, 31,
08002 Barcelona
INSCRIPCIÓ

Estimats amants del teatre!

El 15 de juny a les 18 hores us convidem a participar en la conferència en línea ““El ball de màscares” o el comiat del romanticisme”, la sisena d’una sèrie de conferències sobre la dramatúrgia russa; història i teatre. Parlarem sobre els anys 30 del segle XIX a Rússia, sobre el comiat de l'eternament atractiu heroi romàntic i sobre el drama poètic "El ball de màscares" de Mikhail Lermontov; qui no va poder veure la seva obra estant viu.

El comiat del romanticisme en els anys 30 del segle XIX va ser amarg i nerviós, ja que l'heroi romàntic - un errant solitari, sempre oposat a la cobdícia, al món d'hipocresia, la violència contra l'individu, la misèria espiritual, entre altres vicis - es quedava en el passat. Aquest heroi podria ser cruel, indiferent, apassionat o decebut, però sempre era bonic tant en la seva grandesa com en la seva decadència.

Pushkin va ser el primer a sentir aquest esperit del segle, que impregna el protagonista de la seva novel·la en vers “Eugenio Oneguin”, escrita en la dècada dels anys vint. En l'oest, en aquest moment, la novel·la realista es proclama clarament a si mateixa. La prosa substituirà cada vegada amb més insistència a la poesia. A Rússia en aquell temps encara es feien grans obres en prosa, segons els vells patrons de les “novel·les històriques”, en l'esperit de Walter Scott.

La poesia de Mikhail Lermontov certament ret homenatge a l'era del romanticisme, però el psicologisme segueix sent el seu tret definitori. D'aquesta fusió d'una premissa romàntica i un avanç en el realisme psicològic, sota la seva enginyosa ploma, neix Pechorin, el protagonista de la primera novel·la sociopsicològica en prosa russa, “Un heroi del nostre temps”. En el drama, la misteriosa tragèdia de Lermontov “El ball de màscares”, l'única obra escrita específicament per a l'escenari, travessarà el cor del teatre i la crítica com una estella afilada.

Que és el personatge central del drama? Un heroi o un jugador que ha perdut el seu últim i més important partit amb la vida?

L'autora i presentadora de “La sèrie de conferències sobre la dramatúrgia russa; història i teatre", és crítica i autora de nombrosos articles sobre la història del teatre, professora, productora i directora, Olga Garibova.

Us esperem el 15 de juny a les 18.00 hores!

La trobada es realitzarà en línea en rus.

Participació gratuïta amb inscripció prèvia.

15 de Juny
INSCRIPCIÓ