9 de Març
Timur Bekmambetov i screenlife. Un nou llenguatge narratiu?
Sobre el cinema de Rússia: parlem de cinematografia
9 de Març
Timur Bekmambetov i screenlife. Un nou llenguatge narratiu?
Sobre el cinema de Rússia: parlem de cinematografia
9 de Març
Horaris:
18.00 – 19.00
Telèfon:
+34 691 15 39 83
Direcció:
Carrer de Josep Anselm Clavé, 31,
08002 Barcelona
INSCRIPCIÓ

Screenlife és un format en què la pantalla del vostre ordinador o smartphone es converteix en l'escenari principal de la pel·lícula. El potencial d'aquesta nova eina artística va ser avaluat per primer cop pel director Timur Bekmambetov, que el 2014 va produir el llargmetratge “Eliminat”. Quines pel·lícules s'estan fent actualment en aquest format? És realment un nou llenguatge?

El 9 de març a les 18.00 hores us convidem a la conferència en línia “Timur Bekmambetov i screenlife. Un nou llenguatge narratiu?”, al llarg de la qual destacarem les característiques d'aquest nou format de narració cinematogràfica amb l'exemple de les pel·lícules “Eliminat” (2015) i “Perfil” (2017). La conferència serà impartida per Lyubov Bugayeva, professora del Departament d'Història de la Literatura Russa de la Universitat de Sant Petersburg, autora de llibre 'Literature and rite de passage' (2010) i més de 200 articles sobre teoria i història de la literatura i el cinema.

La idea de screenlife va néixer del director Timur Bekmambetov, conegut per les pel·lícules “Guardians de la nit”, “Guardians del dia” i la seqüela de “La ironia del destí”. El 2012 el famós cineasta va conversar per Skype amb una col·lega que en algun moment va oblidar desactivar la pantalla compartida i el director va ser testimoni durant uns minuts de la seva vida a la pantalla. Aleshores Bekmambetov es va adonar que amb l'ajuda d'aquest format podria mostrar la vida d'un heroi des de dins. L'escriptori d'un ordinador és una finestra al món del protagonista, i l'elecció de les paraules, la velocitat de tecleig, els errors, les omissions i la supressió de l'escrit són maneres de caracteritzar-lo.

Segons els partidaris i amants de screenlife, aquest no és només un nou format, sinó un nou llenguatge cinematogràfic que brinda al director possibilitats il·limitades. Timur Bekmambetov argumenta que screenlife permet al director capturar el procés d'elecció moral, que no es pot mostrar d'una altra manera. “Si algú m'envia un missatge: “Escolta, ajuda'm a salvar el món”, jo he de prendre una decisió moral, encara que ignori aquesta petició”, diu el director i productor. Alhora, screenlife té les seves pròpies regles i limitacions que descobrirem durant la nostra propera conferència.

La trobada es realitzarà en línia, en rus i amb traducció simultània al castellà.

Participació gratuïta amb inscripció prèvia.

9 de Març
INSCRIPCIÓ